online din 17.10.2003

Septembrie 2009

Vizitatori: 2.244

Afisari: 7.498

In jurul muntelui Fuji - partea a II-a (26-27 februarie 2004)

Asa cum anticipam in fila de jurnal "In jurul muntelui Fuji I", m-am decis sa povestesc si despre cea de-a doua excursie in imprejurimile muntelui sacru. Nu am sa detaliez prea mult aceasta fila, pentru ca deja probabil v-am plictisit cu detalii despre muntele Fuji, si totodata, din cauza ca nu am avut aparatul de fotografiat la mine, fila nu va fi colorata cu poze...

Spre deosebire de cealalta excursie, aceasta a fost organizata special pentru toti studentii incadrati in acelasi program ca mine (Short-Term-Exchange-Program, pe scurt STEP). Plecarea a avut loc dimineata la ora 8 de la campusul din Fuchu, motiv pentru care a trebuit sa ma trezesc foarte de dimineata si sa calaresc pana acolo bicicleta timp de 30 minute. Pastrand traditia acestor genuri de excursii (vezi Excursia la Nikko), au fost inchiriate doua autocare care ne-au plimbat in jurul muntelui Fuji...

Dupa cateva ore plictisitoare in autocar, si cateva opriri neinteresante pentru a ne aproviziona stomacurile, am oprit pentru jumatate de ora la poalele muntelui Fuji, la centrul pentru vizitatori. Deoarece februarie nu cred ca este tocmai sezonul pentru vizitarea acestor zone, centrul turistic era aproape gol. Am beneficiat totusi de o scurta prezentare multimedia despre originile muntelui, caracterul sau special, ultimele eruptii vulcanice etc., iar dupa o sedinta foto pentru album, am plecat mai departe.

Inainte de a incheia plimbarile pentru prima zi, s-a mai facut o oprire la o fabrica de lactate, unde am asistat la plicticoase prezentari in japoneza, turul fabricii (putin mai interesant) si niste degustari de iaurturi, ceea ce pot spune ca a fost mai interesant decat restul opririi.

Innoptarea s-a facut la un hotel, din cate am observat eu, destul de finut, pe malul lacului Kawaguchi, unul dintre cele 5 lacuri ce inconjoara muntele Fuji. Ajungand pe la ora 16 dupa-masa, am beneficiat de cateva ore libere pana la cina si impreuna cu cativa prieteni, am dat o tura micului orasel turistic: o multime de baruri si cafenele inchise. Nu am gasit nici un loc unde sa putem bea o cafea si sa ne relaxam putin. Probabil ca aceasta se datoreaza sezonului, nu tocmai propice pentru turism, dar anumite privelisti semanau izbitor de mult cu resorturile turistice romanesti, chiar in perioada propice pentru vizitarea acelor locuri. Nu vreau sa fiu carcotas, dar ma prea obisnuisem cu viata din Tokyo, fiind complet surprins de "paragina" care parea ca inconjura apoape tot acest orasel montan.

Dupa cina, s-a lasat cu un mic chef, cu karaoke si bere, incheiat prin plimbari din camera in camera, cu cateva sticle de whisky dupa noi, cautand persoane treze sa ne tina companie. Pe la 12 noaptea, ne-am decis ca ar fi bine sa testam cele doua bai (onsen) specifice japoneze, una la subsolul hotelului, iar cealalta la ultimul etaj (7 din cate imi amintesc), cu o sectiune in aer liber. Din cauze necunoscute, in aceasta noapte nu am reusit insa decat sa exploram baia de pe acoperis. Dupa o dusuiala si o sapuneala am intrat pentru inceput in cada acoperita, ca apoi sa trecem in cea descoperita. Nu va doresc decat sa incercati si d-voastra sa savurati o baie fierbinte, aburinda, in timp ce cascati gura la stele...

Cu toate ca in program, ora de stingere era prevazuta la ora 10 seara, numai spre 2-3 dimineata am reusit sa pregatim saltele pe tatami, si dupa o scurta ciondaneala care sa doarma la geam, am pus capul pe perina, ca numai o secunda, in mintea mea, mai tarziu, sa se dea trezirea pentru micul dejun la 7 dimineata.

La ora 9, cu ochii in punga si cu mintea ingandurata, am lasat in urma hotelul, pentru ca numai dupa doua ore sa aterizam intr-o fabrica japoneza de vin. Am observat retinerea colegilor mei in a degusta vinurile, ca dupa o amintire neplacuta... Trebuie sa spun, ca oricat ar importa japonezii tehnologia de fabricare a vinului de la francezi, si oricat ar automatiza-o, as fi vandut tot depozitul lor de vinuri pentru o sticla de Busuioca de Bohotin sau alt vin romanesc, sau cel putin european. Da, tehnologia de fabricare a fost importata din Franta, conform stilurilor Merlot, dar nici pe departe vreo asemanare in gust intre original si ce faceau ei aici. Mi-am notat in minte, si acum si pe internet, sa verific etichetele tuturor vinurilor pe care le voi bea de acum inainte, daca sunt facute sau nu in Japonia. Daca da, nu are rost sa ma chinui sa deschid sticla... Ar trebui sa ramana traditionali la sake-ul lor... ;-)

Ca pentru a ne purifica, urmatoarea oprire a fost la o gradina. O armata de gradinari aveau grija de plante, care mai de care mai speciale, mai rare si cu proprietati mai spectaculoase. Frumoasa forma de organizare, caci pentru a supravietui s-au structurat sub forma unei companii, care extrage si comercializeaza produse naturale, folosind gradina ca o etalare a produselor. Pe mine m-au atras stafidele, reusind sa cumpar in jur de jumatate de kilogram la un pret derizoriu...

Iar in autocar cateva ore, o oprire la un alt templu inchinat eroului acestor locuri Takeda (vezi In jurul muntelui Fuji I, care acum, dupa ce am vazut destule, nu reprezinta pentru mine decat un loc linistit unde pot fuma o tigara pe o banca intr-un parc), o pauza de masa si intr-un final din nou in campusul din Fuchu...

[Bogdan's World] [Imagini] [Jurnal] [Cultura si Istorie] [Stiinta si Tehnica] [Legaturi] [Romani in Japonia] [Guestbook] [Contact]